Washington D.C

sådär då är jag tillbaka från Washington D.C, åkte tidigt i lördags morse och kom hem igår kväll. en riktigt hektisk helg, där vi hunnit med så mycket.
 
gick upp kl 5 i lördags morse och tog tåget in till city, där väntade en 5 timmars bussresa till Washington D.C, när vi kom fram började våran guideade tur med en gång. vi såg allt ifrån Martin Luther King Memorial, World War II Memorial, Lincoln Memorial, Washington Monument till Vita Huset. när vi var tillbaka på hotellet (bodde på Hilton) blev det en snabbdusch för att sedan ta bussen in till Georgetown (jämförs med Soho i New York, som är min favorit del i NYC) där satte vi oss på en trevlig restaurang som spelade bra musik. jag och Trine beställde in en flaska champange, riktigt trevligt var det. sen på söndagen besökte vi kyrkogården där alla som dött i krig ligger och även John F Kennedy med fru ligger. dom har även en plats där alla oidentifierade ligger och där är det ALLTID en vakt. dom byter vakt varannan timme och vi var där och såg ceremonin som dom gör så vid varje vaktbyte, helt sjukt var det. mycket historia bakom det. var även efter det på ett air and space museum, riktigt coolt. vi såg sjukt mycket, denna helg. alla monument och memorial som finns i Washington D.C skulle jag tro. jag kan verkligen rekomendera att åka dit och kolla på alla historiaska saker, men staden i övrigt var jag sjukt besviken på. riktigt tråkigt och fanns inget att göra förutom att kolla alla sevärdigheter,
 
 
Martin Luther King Memorial
 
kommer inte ihåg vilken Memorial detta är med det är iaf för krigare
 
 
utanför Lincoln Memorial med Washington Monumentet i bakgrunden
 
har så mycket mer kort som kommer komma upp
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0