POWER IS BACK

hej och hå.... ja det är väl vad man kan säga. i förrgår fick vi tillbaka elen (efter då 15 dagar) och igår först kom wifi och tvn tillbaka (16 dagar). ÄNTLIGEN!
 
jag vet inte ens var jag ska börja. men om jag spolar tillbaka minnet 17 dagar, så klarade vi oss bra från Sandy, ingen träd föll på vårat hus, men en av grannarnas Range Rover och en annan grannes hus fick båda ett 20 meter träd över sig, så jag ska verkligen inte klaga. för vi alla var strömlösa, men vi fick både huset och skinnet i behåll. dagarna gick och det var RIKTIGT kallt. i ca 10 dagar hade vi endast 8 grader i huset och jag hade så mycket kläder på mig, men frös bokstavligt talat typ ihjäl. satt framför brasan hela dagarna. skolan började efter 14 dagar och då såklart så kommer det enormt mycket snö helt plötsligt... den stannade bara i två dagar och nu ser man inte ett spår av att vi hade 2 dm snö i 48 timmar. ja vad mer kan jag berätta. jag är så enormt glad att allt börja bli normalt igen. det kommer nog ta ett bra tag innan Manhasset eller alla andra städer också, ser ut som innan, för det ligger förtfarande avsågade träd, massa elkablar och hus är förtfarande förstörda, men allt börjar sakta men säkert återgå till det normala. skolan är igång igen och jag ska börja mina rutiner med gym igen. inte nog med att Sandy förstöde en hel del, så tog ju ALL bensin slut. folk sköt varandra, parkerade bredvid bensinstationerna och sov i bilarna och inte nog med det, det var köer i minst 7 timmar för att få bensin. helt galna två veckor var det. men nu är det över tack och lov!
 
jag kan i alla fall lägga detta bakom mig och begrava det i mitt minne att jag varit med om den värsta stormen på över 100 år.
 
tog lite bilder några dagar efter stormen:
 
 
sen kom snön
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0