julstämning

igår var jag som sagt inne i city och där är allt julpynt uppe. alla mysiga skyltfönster, granen vid rockafeller center, (invigningen är till veckan dock) alla gigantiska julkulor, nötknäppare och julgransljus står uppraddade på sina platser. julmusik spelas i varje butik och restaurang, gud så mysigt det är. är det något jag älskar så är det ju förberedelsen inför julen. vi strosde runt lite, men det var svinkallt.
 
just nu sitter jag och dricker mitt kaffe i sängen, men ska snart dra på mig kläderna och åka iväg på lite ärenden jag har. så vi hörs imorgon
 
mer kort från Washington D.C
 
 
alla bilder är tagna där de soldater/mariner (alla som varit i något krig) ligger begravda. det är över 400 000 gravstenar och det är sjukt stort, flera kilometer. andra bildern är gravplatsen där John F Kennedy med fru och barn ligger begravd. sista bilden är på platsen där de oidentifierade ligger. i den sten grav. dygnet runt, året om, det är ALLTID en vakt, till och med när orkanen Sandy drog in, stod en vakt där. så varannan timme är det en cermoni där som vi bevittnade.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0